fredag 13 juni 2008

Utmanad

Hej igen! Jag har blivit utmanad av Annelie att göra en resa i tiden, då, nu och sen... Jag brukar inte vara så personlig i bloggen men nu kommer ni att få veta lite mer om mig. Jag väljer att göra den utan bilder.
------------------------------------------------------
För 15 år sedan (1993)
Var 12 år och bodde med mina föräldrar och en storasyster i ett hus i Östergötland. Gick i mellanstadiet. Fick det året veta att jag skulle bli storasyster, spännande!

För 10 år sedan (1998)
Gick på tekniskt gymnasium i samma stad och bodde kvar med föräldrar och nu två systrar, varav den äldre flyttade under året. Var delaktig i det mesta rörande min lillasyster och det trivdes jag med. Träffade under sommaren min pojkvän R.

För 5 år sedan (2003)
Hade bott i Västmanland i 3 år och studerade, bla pedagogik. Hade två extrajobb och flyttade för fjärde gången sedan jag kom till Västmanland. Året innan hade R och jag gjort slut och blev under det här året tillsammans igen.

För 3 år sedan (2005)
Jag och R blev sambos för andra gången. Jag fick en bättre tjänst och tillsvidareanställning på ett av de ställen jag tidigare jobbade extra på. Min c-uppsats i pedagogik blev aldrig färdig när jag studerade och jag hade planer på att göra färdigt den...

För 1 år sedan (2007)
Jag kämpade på med min uppsats för fullt, samtidigt som jag arbetade heltid och hade fått en ny spännande och krävande tjänst på jobbet. Ett slitigt men roligt år! På hösten började jag mer regelbundet hålla på med pyssel och fastnade för kortmakeri.

För 3 månader sedan (mars 2008)
Hade fullt upp på jobbet och jobbade extra i en scrapbutik. Träffade massa nya trevliga människor genom pysslandet. Min uppsats blev äntligen färdig och jag fick ut examen! Såg en annons för ett intressant jobb inom samma företag, men i Östergötland. Jag och sambon hade funderat ett tag på flytt närmre hemtrakterna och såg nya möjligheter. Jag sökte senare jobbet och fick det.

Igår (12/6)
Jobbade hela dagen, fullt upp som vanligt! Fixade och fejade med lägenheten som vi ska flytta ifrån och fixade med papper för vårt nya boende i Östergötland. Pysslade ihop ett kort, det första på länge!

Idag (13/6)
Jobbade halvdag (flexade några välförtjänta timmar). Ska pusta lite efter några hektiska veckor och stationera mig vid pysselhörnan!

Imorgon (14/6)
Ska jag hänga på låset och vara med ett par timmar på scrapmara. Sen blir det iväg på släktträff. Förhoppningsvis hinner vi se lite fotboll på kvällen.

Om 1 år (juni 2009)
Ja det får tiden utvisa... Förhoppningsvis har jag kommit in i mitt nya jobb och trivs med det och kollegorna. Vi har kommit i ordning i lägenheten med nyrenoverat kök och trivs bra! Hoppas också att vi har fått lite nya vänner. Jag träffar mina pysselvänner ibland på träffar och mässor.
------------------------------------------------------
Då vet ni lite mer om mig! Jag utmanar alla som vill att göra samma sak. Skriv en kommentar här så kikar jag in hos er...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så roligt att läsa!
Extra roligt var det att läsa att du kommer i morgon bitti! Jag, Johanna och Ulrica har just ställt ordning borden i lokalen.

Ses i morgon.

Kram