onsdag 7 oktober 2015

Tag med fjärilar

Idag var jag bara tvungen att pyssla trots att jag borde gått och lagt mig jättetidigt.  Hade en idé för en tag i huvudet. Jag var på scrapmässa i Stockholm i lördags och köpte massor med fint! Bland annat stämplar från Finnabair som jag ville använda till tag:en.

Jag gjorde en bakgrund med distresser och sprayade med skimrande mist. Så här blev resultatet.



Dessa färger använde jag till bakgrunden. Jag duttade färgerna mot en silikonmatta och sprayade med vatten. Sedan duttade jag tagen mot färgen och torkade sedan med fön. 


Jag bättrade på färgerna där jag önskade, duttade lite färgstänk med pensel och sprayade sedan med misten. Sist stämplade jag fjärilarna och ringarna. Fjärilarna målade jag lite med promarkers för att få lite färgeffekt på.

Klart! På fjärilen står det "dare to spread your wings". Fint budskap!

Inga kommentarer: