fredag 18 september 2015

Beställningskort i bästa färgerna!

Fick en beställning på ett kort som skulle vara mest lila och så rosa och glittrigt. Detta blev resultatet. Jag gillar kombinationen av färgerna rosa, lila och turkost så det här gav verkligen mersmak. Vingarna är dekorerade med glitter. Bokstäverna är klisterbokstäver av två olika sorter.


Stämpeln är en digistämpel från www.faeryink.com. Den är förglagd med promarkers.

Efter at jag målat denna tröttnade jag på att färgerna blöder på mina papper. Jag köpte därför 4cc-papper som jag har provat för att färglägga med. Det flyter inte alls ut så det fungerar jättebra! Däremot blandar det sig inte riktigt lika bra så det krävs lite teknik och träning.

Nu har jag börjat ge mig på julmotiv så det kanske kommer något julkort snart i bloggen,

Trevlig helg!

Inga kommentarer: