söndag 2 juni 2013

Rabarberpaj

Jag älskar att odla och kunna gå ut i trädgården och hämta saker och ta med direkt i bakning eller matlagning. Tyvärr odlar jag inte så mytcket än eftersom vi inte har organiserat upp vår trädgård än och inte vet var vi ska ha vad, Men lite rabarber har jag satt och nu är det bäst att passa på att äta! Igår blev det en rabarberpaj.


Jag brukar alltid göra samma recept, men nu bestämde jag mig för att prova ett nytt. Blev rabarberpajen ifrån boken Smulpajer. En god variant där man smälte smöret först och hade ner de torra ingredienserna. På rabarberna hade man vaniljsocker som blev väldigt gott. Jag hade i lite vanligt socker också (som inte stod med) ochh det var nog tur för annars hade det blivit väldigt surt.


Nu känns det som att sommaren är på väg! I vissa delar av Sverige verkar det ju ha varit sommar ett tag nu, men här har det mest regnat. Hoppas på mer solsken framöver!

Trevlig söndag på er....