torsdag 19 november 2009

Julort #12

Här rullar det på med julkortandet. Ytterligare ett ganska enkelt kort där det glitterembossade stämpelmotivet får vara i fokus. Har använt semitransparent papper med noter.



Mina julkort gör jag oftast ganska enkla och även i 10x15 format. Det är av flera orsaker, bla att de ska gå snabbare att göra men också att det ska räcka med ett frimärke på dem. Jag tröttnar inte på att göra julkorttrots att det ska göras många eftersom jag ganska fort blir klar med dem. Och enkelt behöver ju inte betyda mindre fint tycker jag.

Har köpt in ett gäng tändsticksaskar så jag kanske kommer visa upp några sådana snart också.

Höll på att glömma att jag inte har skrivit något om att jag har lagt in ett galleri med bara julinspiration i bloggen, den finns i högerspalten. Det är alla möjliga kort m.m. som jag har gjort under åren med jultema, så de kanske har lite olika kvalité, men jag tycker ändå att det är kul att samla alla.

Nu dags för lite mat!

Inga kommentarer: