onsdag 30 september 2009

Nu är det dags!

Jo det är väl dags att det blir lite fart här på bloggen igen. Det har ju varit väääldigt dåligt med uppdateringar senaste månaderna.

Nu efter bröllopet har jag mer tid och har fått tillbaka lusten att pyssla igen. Två kort har det blivit den här veckan, ett kommer här.



Ja ni ser rätt! Årets första julkort. Jag är lite sen år, förra året började jag i juli, haha!!

Jag har stämplat motivet med genomskinlig dyna och sedan penslat på perfect pearls i guld över hela motivet. Blev en härlig effekt! Hade vita hörn som jag färgade in med gulddyna och satt fast bilden med. Vinterkramar är stämplat och sedan embossat med guldglittrigt pulver. Sedan lite ytterligare detaljer som inte kräver förklaring.

På bröllopsresan var vi bla i USA så det blev några besök i pysselbutiker och konstigt nog fick lite följa med hem. Känns inspirerande med lite nya saker. På det här kortet var det embossingpulvret som var nytt. På nästa jag kommer visa är det fina bokstäver...

Välkomna tillbaka!

(vill bara säga att alla bilder är klickbara för större storlek, de under syns inte så bra i smått format)

Inga kommentarer: