söndag 13 juli 2008

Jag behöver råd!

Jo, jag är trött på mina Fiskars öljettsättare som låter så mycket att jag inte kan använda dem på kvällarna. Nu råkar det vara så att jag fick ett presentkort på pyssel av mina underbara kollegor när jag slutade jobbet...

Så jag funderar på att köpa ett öljettverktyg, men vet inte vilket jag ska välja. Dessa vet jag finns:

Silent Setter: Tyst och bra, men kräver ändå lite kraft. Bra att det går att göra hål precis vart jag vill. Kostar inte så mycket och jag kan få något mer för pengarna...

Crop-A-Dile: Det verkar så enkelt med en tång och att slippa byta olika små pryttlar utan de sitter fast och vrids bara fram. Nackdelen är att den bara räcker 2 cm in på papperet, men jag gör sällan längre in. Bra att man kan göra hål på samma avstånd flera gånger. Dessutom tror jag att man kan sätta öljetter i andra material än papper...

Crop-A-Dile Big bite: Samma fördelar som den ovan. Går att sätta öljetter upp till ca 15 cm in, på vad man nu vill sätta öljetter i för den här fungerar på många olika material. Det går att sätta vissa gromlets med den. Den verkar lite stor och klumpig. Tyvärr vet jag inte om butiken som jag har presentkort på kan ta in den, men det går ju att kolla upp...

Hmmm, jag funderar för fullt! Innan jag kom på det här hade jag tänkt att köpa en Stamp scrubber men nu känns öljettsättare mer akut. Men i alla fall, jag undrar vad era erfarenheter av öljettsättare är och vilken ni rekommenderar? Så lämna gärna en kommentar och berätta...

1 kommentar:

Ylwa sa...

Hej gumman,
Jag har en Crop-A-Dile och är supernöjd med den. Den är - som du skrev - tyst, enkel och man kan arbeta i olika material t o m plåt. Om du nu skulle vilja sätta ngt längre in på ett papper kan du ju använda ditt gamla verktyg till det.
Lycka till med ditt val.
*kram*
//Y