söndag 27 juli 2008

Ingen inspiration

Det är ont om pysselinspiration nu. Två bidragande orsaker är att jag har annat för mig och att jag har fastnat i böckernas värld. Idag började vi fixa i vårt sovrum där vi ska måla och tapetsera fondvägg och tankarna och tiden går åt till det. Jag har också läst boken Påven Johanna och den har varit svårt att slita sig ifrån. Jag kan verkligen rekommendera boken som är skriven av Donna Woolfolk Cross och handlar om Johanna som mitt under mörkaste medeltiden förklädd till man blir en lärd person och slutligen påve. Det intressanta är att den till stor del är historiskt korrekt och att det troligen har hänt på riktigt. Nu ska jag till bokhyllan och leta fram en ny bok tills jag får lust att skapa igen. Toodilooo...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas pyssellusten snart återkommer, du gör ju så mkt fint!
Ha det bra, och läs goda böcker, det är ju också kul ;0)