torsdag 14 februari 2008

Har varit på kurs...

...och lärt mig färglägga stämpelmotiv med olika metoder. Jag brukar använda akvarellpennor och det var kul att prova lite annat. Var också skoj att träffa andra personer med samma intresse!

Denna är färglagd med mcp-teknik där man använder förgpennor av hög kvalitet och sedan en pappers-stompf doppad i förtunningsmedel för att sprida ut färgen. Var lite svårt att få ut färgen tyckte jag.


Det här motivet är målat med akvarellpennor av hög kvalitet. Finare och bättre pennor än de jag har. Fick också tips på ett annat sätt att färglägga än vad jag brukar göra.


Hästen är målad med distresser. Var första gången jag provade det. Svårt att få jämnt, men kul!


Så blev resultaten, kul att prova lite olika sätt. Tror jag föredrar akvarellpennor ändå, men det vore kul att prova distresser lite mer.

I helgen kommer jag att lägga upp mer bilder på saker som jag har gjort, så välkomna tillbaka!

Inga kommentarer: