tisdag 9 februari 2016

Pärlarmband

Länge har jag resonerat att jag inte ska ge mig in på massa nytt pyssel eftersom tiden inte räcker till och det kostar att köpa in material. Men så såg jag så fina armband på nätet innan jul och "skulle bara testa", bara "göra några att ge bort i julklapp". Och hur gick det? Nu sitter jag med massor av arband, ett fattigare konto efter materialköp men ändå lycklig över att det är riktigt skoj att göra!

Jag gör liknande modell med olika variationer. De är roliga att göra och går ganska snabbt, något som jag gillar. Speciellt på senare tid eftersom tid och ork har trutit. 

Jag har gjort massor med varianter men här är tre av dem:

 Svart med silverglittrande pärla.

Crémefärgadt med grön pärla.

Vit med silverglittrande pärla.

Jag ska försöka visa upp mer vartefter men som ni märker är det glest mellan inläggen. Det får bli när det blir. Lämna gärna ett fotspår...

Inga kommentarer: